Webwopper
Image default
Aanbiedingen

Content optimalisatie inzetten: hoe werkt dat precies?

Binnen de online marketing wereld krijg je te maken met een wijde diversiteit aan verschillende diensten. Deze hebben vaak een overeenstemmend doel, maar zijn in wat er gedaan moet worden toch vaak redelijk verschillend. Een dienst die je misschien ook al wel bent tegengekomen is content optimalisatie. In deze blog leggen we je hier graag meer over uit, dus lees snel verder!

Wat is content optimalisatie?

De naam geeft het eigenlijk al weg: bij content optimalisatie wordt de nadruk gelegd op het verbeteren van je al bestaande content. Het mooie aan deze dienst is dat dit op veel verschillende vlakken kan: content is overal en kan in veel gevallen verbeterd worden. Maar de vraag blijft: hoe?

Om dit te doen zoomen we uit: we kijken naar wat het doel van je content in het algemeen is. Het ligt er een beetje aan over welke content we het hebben, maar het antwoord is in veel gevallen samen te vatten tot dat je de ervaring van je klanten wil verbeteren. Of dit nou wordt gekoppeld naar de teksten die je schrijft voor zoekmachine optimalisatie of de slagzinnen in je e-mail: de klant moet jouw website ervaren.

Content optimalisatie inzetten

We borduren voort op de voorbeelden die we net gaven: zoekmachine optimalisatie en e-mail. We leggen je uit hoe je deze content kunt optimaliseren!

  • Zoekmachine optimalisatie: de content bij SEO is niet enkel tot tekst te kaderen, maar is in feite veel meer dan dit. Toch is tekst ook een erg belangrijk onderdeel. De sleutel bij content optimalisatie voor Google is onderzoek: je kijkt naar welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt, maar probeert ook door middel van A/B-testing de beste content op je website te plaatsen.

  • E-mail: deze dienst werkt op een hele andere wijze, omdat het doel heel anders is. D.m.v. e-mail probeer jij je klanten gericht te bereiken en aan te sporen om je website te bezoeken. De content die je hiervoor inzet is aan jou, maar het is altijd slim om te scoren met je meest populaire producten. Zien je klanten dit direct staan zodra ze je mail openen, dan trigger je ze om tot een aankoop over te gaan.

Ik wil betere content!

Het lastige aan content optimalisatie is dat het vaak lastig is om zelf uit te voeren, aangezien je zelf probeert altijd te handelen met als idee het zo goed mogelijk te doen. Om dit probleem op te lossen stellen we je graag voor aan de Digital Agency Traffic Today. Zij weten als geen ander hoe content in elkaar steekt en zetten dit graag in om ook jouw content te verbeteren. Kom met ze in contact en ervaar het zelf!

 

https://www.traffictoday.nl/